Med 13. in 16. 11. 2023 je IZUM izvedel spletni tečaj Osnove obdelave gradiva za bibliografije raziskovalcev, ki se ga je udeležilo 14 udeležencev. Sama sem se s tovrstno obliko tečaja srečala prvič in po začetnem skepticizmu lahko rečem, da sem navdušena.
Tečaj je namenjen knjižničarjem, ki vodijo bibliografije raziskovalcev v sistemu COBISS, in obsega naslednje tematike: osnove obdelave gradiva za vodenje bibliografij raziskovalcev v sistemu COBISS in posebnosti v formatu COMARC/B, dodatna navodila za katalogizacijo posameznih bibliografskih enot, bazo podatkov CORES, izpise bibliografij v COBISS3, COBISS+ in SICRIS ter osnove vrednotenja po pravilniku ARIS. Tečajniki po opravljenem tečaju pridobijo pooblastilo za ažuriranje baze podatkov CORES.
Vsi udeleženci smo nekaj dni pred tečajem prejeli elektronsko sporočilo z osnovnimi podatki glede izvedbe in navodili glede prijave v spletno učilnico in tečajniško okolje. Tečaj se v praksi izvaja kot samostojno izobraževanje v spletni učilnici ob podpori dveh predavateljic. Sama sem imela pri tem kar nekaj pomislekov. Kako bomo sami predelovali snov? Ali bomo med izvedbo zadostno podprti? Bomo na tečaju pridobili znanje, ki ga potrebujemo za delo? Že kmalu po uvodnem srečanju s predavateljicama, ki je potekalo prvi dan tečaja, so se dvomi razblinili.
Pred začetkom dela smo bili napoteni na posnetek načina dela in navigacije v spletni učilnici in predstavitev vsebine tečaja. Vsebina spletne učilnice je bila smiselno razdeljena na pet tematskih sklopov, ki so vsebovali videoposnetke z razlago ob prosojnicah in prikazih postopkov v različnih vmesnikih. Vsa snov nam je bila podana na zelo jasen in razumljiv način. Na koncu posamezne tematike smo za preverjanje osvojenega znanja odgovorili na vprašanja v obliki kviza, v tečajniški bazi pa smo kreirali dva bibliografska zapisa. Prav tako je bila na razpolago vsa potrebna literatura, ki smo si jo lahko natisnili ali pa shranili na računalnik. Predavateljici sta bili na voljo za vprašanja prek foruma, elektronske pošte ali telefona. Na forumu se je s strani udeležencev pojavilo kar nekaj vprašanj, na katera sta predavateljici odgovorili že sproti ali pa smo se jih lotili na zaključnem srečanju, ki je bilo namenjeno dodatnim vprašanjem.
Veliko prednost vidim v možnosti samostojnega razpolaganja s časom in doziranju tečaja. Takšne vrste izvedba namreč omogoča veliko fleksibilnost. Videoposnetke lahko na kateri koli točki ustaviš (ko zvoni poštar, postaneš lačen ali te zmoti telefonski klic) ali pa si jih za boljše razumevanje ogledaš večkrat.
Kot edino pomanjkljivost bi izpostavila slabšo »ažurnost« foruma, saj je časovni interval med objavo na forumu in obvestilom o objavi predolg. Z gotovostjo pa lahko rečem, da bi se tečajev v takšni obliki tudi v prihodnosti z veseljem udeležila.
Prispevek pripravila: Tina Kavšek, Filozofska fakulteta