V letu 2023 smo prvič izvedli Dneve COBISS z namenom, da bi strokovno javnost iz knjižničarske in znanstvenoraziskovalne sfere obvestili o novostih, ki so bile vpeljane v tekočem letu. Udeleženci so lahko dogodek izkoristili tudi za druženje in povezovanje s preostalimi strokovnjaki.
Na Dnevih COBISS so potekale tematske panelne diskusije, ki bile so namenjene udeležencem iz Slovenije. Diskusije so bile izvedene v hibridni obliki, kar pomeni, da so udeleženci lahko dogajanje spremljali v dvorani v IZUM-u ali pa prek spletne platforme ZOOM Events, kar je bilo za marsikoga morda bolj priročno. Tako se je dogodka skupaj udeležilo več kot 350 udeležencev, natančneje 280 prek spleta in 87 v dvorani.
Uvodnemu pogovoru direktorja IZUM-a dr. Aleša Bošnjaka s sodelavcem IZUM-a Brankom Kurnjekom, ki je tokrat prevzel vlogo moderatorja, in nagovoru državnega sekretarja dr. Jureta Gašpariča (VIDEO) je sledila prva panelna diskusija, ki je bila posvečena razvoju informacijskega sistema o raziskovalni dejavnosti v Sloveniji (SICRIS) in njegovi podpori znanosti. Panel je vodil Davor Šoštarič (VIDEO). Sledila je panelna diskusija z naslovom Prehod na novo generacijo programske opreme COBISS: kje smo danes, ki jo je vodila Tanja Turšek (VIDEO). Zadnja panelna diskusija je bila namenjena šolskim knjižnicam. Moderator je bil Tadej Serdinšek, osrednja tema pa je bila COBISS v šolskih knjižnicah – oblikovanje dodane vrednosti (VIDEO). Udeleženci so lahko že pred dogodkom prek spletnega obrazca postavili vprašanja in izhodišča za paneliste, vendar te možnosti niso uporabili. Vprašanja so lahko postavili tudi v času dogodka v dvorani in prek spleta.
Nekaj statističnih podatkov o dogodku je prikazanih v tabeli 1. Iz tabele lahko razberemo, da je največ zanimanja med udeleženci pritegnila panelna diskusija Prehod na novo generacijo programske opreme COBISS: kje smo danes, kjer so udeleženci postavili tudi največ vprašanj. Glede aktivnosti udeležencev pa lahko vidimo, da so več vprašanj postavili prek spleta.
Panel | Število udeležencev prek spleta | Postavljena vprašanja prek spleta | Število udeležencev v dvorani | Postavljena vprašanja v dvorani |
Pozdravni nagovori | 160 | 87 | ||
Razvoj SICRIS | 194 | 1 | 4 | |
Prehod na novo programsko opremo COBISS | 203 | 10 | 6 | |
Šolske knjižnice | 143 | 6 | 2 |
Tabela 1. Število udeležencev na posamezni predstavitvi glede na način spremljanja dogodka
Iz prijav udeležencev, ki so bili prisotni v dvorani v IZUM-u, lahko razberemo, da jih je bila več kot polovica iz Maribora in okolice. Pri spletni udeležbi po številu udeležencev zaposlenim v IZUM-u sledijo zaposleni iz NUK-a, Univerze v Mariboru, fakultetnih knjižnic Univerze v Ljubljani, splošnih knjižnic in šolskih knjižnic. Žal za splošni domeni spletnih naslovov gmail.com in guest.arnes.si ne moremo natančno razbrati, iz katere institucije prihajajo udeleženci.
Po zaključku dogodka smo udeležence z elektronskim sporočilom povabili k izpolnjevanju ankete o zadovoljstvu z dogodkom. Na anketo se je odzvalo 78 anketirancev. Nekaj vidnejših ugotovitev izpostavljamo tudi tukaj.
Večina anketirancev (78 %) je dogodek spremljala na daljavo.
Večina anketirancev (95 %) meni, da je dogodek zadovoljil njihova pričakovanja. Glede sprememb in dopolnitev so anketiranci poudarili, da bi lahko na dogodku sodelovali predstavniki ministrstev, pogrešajo več sodelujočih strokovnjakov s praktičnimi izkušnjami, ki bi zastopali več različnih institucij.
Večina udeležencev se je dogodka udeležila na daljavo, saj jim to zaradi lokacijske oddaljenosti omogoča preprosto udeležbo na klik. Spoznavanje novosti je bil največji razlog za udeležbo in vsebina dogodka je zadovoljila pričakovanja udeležencev. Udeleženci si v prihodnje želijo več predstavnikov ministrstev in še več praktikov iz različnih institucij.
Na koncu lahko povzamemo, da so bili Dnevi COBISS zelo uspešni in so zadovoljili tudi naše želje, da uporabnikom podamo aktualne informacije o svojem delu in novostih. Format dogodka v obliki panelnih diskusij se je izkazal kot dobro sprejet in Dneve COBISS bi lahko organizirali tudi v prihodnje v dvoletnem intervalu v letih, ko ni mednarodne konference COBISS, ki je programsko in organizacijsko veliko bolj zahtevna.
Prispevek pripravil: Boštjan Batič