Letošnja konferenca COBISS bo gostila zaslužno profesorico informacijskih znanosti na Univerzi Roberta Gordona v Aberdeenu na Škotskem (Združeno kraljestvo), ki je sicer diplomirala iz botanike na Univerzi v Edinburgu in doktorirala iz rastlinske genetike na Univerzi v Aberdeenu. V postdoktorskem delu na Inštitutu za tehnologijo Univerze Roberta Gordona pa je že segla na področje knjižničarstva in informacijskih znanosti, kar je postalo njeno glavno torišče raziskovanja in poučevanja. Bibliometrični kazalci njenih dosežkov beležijo 4.214 citatov, h-indeks 31 in i10‑indeks 68.
Dr. Williamsova je ustanovila IMaGeS (Institute for Management, Governance & Society) in opravlja vidno vlogo na CILIPS (Chartered Institute of Library and Information Professionals in Scotland) in še posebej v SLRC (School Library Resources Center). Nedvomno je ena ključnih osebnosti pri razvoju sodobnih šolskih knjižnic na Škotskem, ki ima enega najboljših šolskih sistemov na svetu. Ni presenetljivo, da je redna svetovalka organizacije UNESCO in da se veselijo njenega sodelovanja na najpomembnejših konferencah s področja šolskega knjižničarstva.
Posebej pomembna so njena razmišljanja in dognanja o informacijski pismenosti, družbenem vplivu informacij in šolskih knjižnicah. Njene raziskave o velikem vplivu dobrih šolskih knjižnic na kakovost izobraževanja so tako pomembne, da jih preudarne šolske politike nikakor ne bi smele spregledati. V hudih zmotah živijo tisti, ki vidijo internet kot nadomestilo za knjižnice, ki se nočejo prilagoditi novim zahtevam uporabnikov knjižnic, ki ne znajo vključiti knjižnic v aktivne procese učenja in ki se sprijaznijo z usodo šolske knjižnice kot “izgubljene v vesolju”.
Vendar se ne smemo sprijazniti z logiko “rezidualnosti”, ko si pri zaslugah za višjo kakovost šole svoj kos najprej odrežejo vsi drugi, če kaj ostane, pa se pripiše knjižnici, ampak je treba dejanski prispevek izmeriti. In prav tovrstne analize opravlja dr. Dorothy Williams s svojimi ekipami. Ena od teh raziskav o vplivu šolskih knjižnic na učenje (Impact of School Libraries on Learning) iz leta 2013 bo v ospredju njenega mariborskega nastopa. In če šolska knjižnica dokazano prispeva k boljšemu znanju, prepotrebni informacijski pismenosti in učenju učenja, si šolska oblast in šolska vodstva ne bi smeli dovoliti zanemarjanja šolske knjižnice.
Spremljate informacije o konferenci COBISS 2018 na spletnem naslovu: http://home.izum.si/cobiss/konference/konf_2018/.
Prispevek pripravil: mag. Franci Pivec