COBISS Lib v praksi – vprašanja in odgovori

 

Blue text on a white background Description automatically generated

Septembra 2023 je bila v produkcijsko okolje nameščena nova generacija programske opreme COBISS Lib, ki zagotavlja podporo poslovnim procesom knjižnice s funkcionalnostmi v medsebojno povezanih segmentih (Nabava, Serijske publikacije, Elektronski viri, Zaloga, Izposoja idr.). Spletna aplikacija COBISS Lib je še en pomemben mejnik pri razvoju IZUM-ove programske opreme. Tudi sodelavci Uporabniškega servisa IZUM, ki predstavljamo informacijsko vstopno točko za uporabnike sistema COBISS, smo se v poletnem času intenzivno pripravljali na instalacijo nove aplikacije.

Slika 1: Zaslonska slika aplikacije COBISS Lib (z dne 13. 11. 2023)
Slika 1: Zaslonska slika aplikacije COBISS Lib (z dne 13. 11. 2023)

V Uporabniškem servisu IZUM smo po instalaciji dobili številne pisne in telefonske zahtevke. Uporabnike so najpogosteje zanimale splošne značilnosti in načrtovane aktivnosti, povezane z aplikacijo. Spodaj podajamo izbor vprašanj z odgovori.

    • »V čem se COBISS Lib razlikuje od COBISS3?«

Nova generacija programske opreme COBISS Lib je spletna aplikacija z enakimi funkcionalnostmi, kot jih ima že COBISS3, vendar z novim uporabniškim vmesnikom. Aplikacija deluje v običajnih spletnih brskalnikih in jo je možno uporabljati na različnih napravah, tudi tablicah in mobilnih telefonih. Vmesnik je po videzu nov, sodoben in za uporabo zelo pregleden. Na primer, v primerjavi s programsko opremo COBISS3, ki ima postopke organizirane predvsem v spustnih seznamih, so v aplikaciji COBISS  Lib ti smiselno razporejeni v vsebinske sklope na zaslonu.

    • »Do kdaj bo COBISS3 še na voljo?«

Programska oprema COBISS3 bo na voljo okvirno še eno leto, omogočeno bo delati vzporedno tako v COBISS3 kot v aplikaciji COBISS Lib.

    • »Ali je mogoče sočasno delo v COBISS3 in COBISS Lib?«

Ne, hkratno delo z istim uporabniškim imenom v COBISS3 in COBISS Lib ni možno.

    • »Kaj potrebujemo za delo?«

COBISS Lib je spletna aplikacija. Pogoj za delo je zmogljiva internetna povezava in uporaba enega od najpogosteje uporabljenih spletnih brskalnikov (npr. Chrome, Firefox, Edge …). Za uporabo perifernih naprav, kot so tiskalniki, RFID plošče, blagajniški predal itd., mora knjižnica namestiti servis COBISS DGW. Ta namreč omogoča komunikacijo med aplikacijo COBISS Lib in perifernimi napravami.

    • »Ali je treba opraviti dodatna izobraževanja?«

Dodatna izobraževanja niso potrebna. Konceptualna zasnova izvajanja postopkov v COBISS Lib je ostala enaka kot v COBISS3, saj sledi procesu in zahtevam knjižničnih postopkov.

    • »Sta COBISS Cat in COBISS Lib dve aplikaciji?«

Da, COBISS Cat in COBISS Lib sta dve ločeni aplikaciji. COBISS Cat, ki je sprva bil poimenovan COBISS4/Katalogizacija, je namenjen kreiranju in upravljanje metapodatkov/zapisov (gl. tudi prispevek https://blog.cobiss.si/2023/06/16/cobiss4-katalogizacija-nova-razvojna-generacija-vmesnika-za-vnos-metapodatkov/).

Slika 2: Zaslonska slika navodil za delo v COBISS Lib (z dne 23. 11. 2023)
Slika 2: Zaslonska slika navodil za delo v COBISS Lib (z dne 23. 11. 2023)

Spletno aplikacijo COBISS Lib je novembra, po dobrih dveh mesecih instalacije, dnevno uporabljalo že pribl. 100 uporabnikov, iz vseh vrst knjižnic, tako iz šolskih kot iz splošnih, univerzitetnih in specialnih. Ti so nam zastavili vsebinska vprašanja in podali odzive, ko so npr.:

    • »Kako namestiti servis COBISS DGW?«

Postopek namestitve servisa COBISS DGW in urejanje nastavitev sta opisana v navodilih Namestitev in nastavitev servisa COBISS DGW.

    • »Skušam pripraviti seznam novosti v COBISS Lib, vendar ne gre.«

Logika izvajanja postopkov v COBISS Lib je ostala enaka logiki izvajanja postopkov v COBISS3, le pot do izdelave seznama novosti je v COBISS Lib drugačna, saj lahko možnost za pošiljanje ( ) izberemo šele po označitvi enega ali več polj 996/997, za katere želimo pripraviti seznam novosti.

Metoda za pošiljanje izbranih objektov na destinacije ( ) je namreč neaktivna, dokler ne izberemo vsaj enega zadetka.

    • »Naša podpisna tablica v COBISS Lib ne deluje, prosim vas za dodatne usmeritve.«

Za uporabo podpisne tablice je treba imeti nameščen poseben servis signo PAD-API web. Za nameščanje so potrebna administratorska dovoljenja.

    • »Imam težave s tiskanjem, tisk nalepk je zamaknjen, grafika ni ok«.

Za ustrezno delovanje tiskalnika je treba nastaviti gonilnik.

    • »Danes sem želel izpisati nalepko za člansko izkaznico, a je ven prišla prazna nalepka«.

Ustrezno je treba nastaviti gonilnik tiskalnika.

Verjamemo, da bo prehod na novo, sodobnejšo programsko opremo uspešen. Uporabnikom smo pripravili Navodila za delo v aplikaciji COBISS Lib, ki so objavljena na spletni strani: https://www.cobiss.si/e-prirocniki/. Na voljo je tudi predstavitveni posnetek.

Sicer pa smo kot običajno na voljo na že znani tel. številki klicnega centra IZUM 02 25 24 303 in po e‑pošti na naslovu podpora@izum.si ali portalu Podpora IZUM.

Prispevek pripravila: Tatjana Žnidarec